Pályázathoz minősítés kell?
Ha Önt foglalkoztatja ez, vagy ehhez hasonló kérdések, mi szívesen válaszolunk.
Kíváncsi, mit gondolnak Önről ügyfelei? Tudni szeretné, mivel teheti elégedettebbé ügyfeleit? Nem tudja, mi a helyes fejlődési irány? Beszéljenek Ügyfelei!
Napjainkban jelentősen változni látszik a vállalkozások helyzete. Szinte minden piacot a kiélezett, ügyfelekért folyó verseny jellemez. A potenciális piacok folyamatosan beszűkülnek, a fejlődési lehetőségeket egyre nehezebb megtalálni. Egyéb tényezők, például a telekommunikáció fejlődése, a vevők igényesebbé válása szintén erősíti azt a szemléletet, hogy a vállalkozások legnagyobb tartalékai, jövőképük a meglévő ügyfélkörben rejlenek.
A meglévő ügyfélkör jelentheti azt a tartalékot, amelyre alapozva lehetséges egy biztonságos fejlődés.
Az ügyfél - elégedettségi mérések a fejlesztések irányát, irányultságát hitelesen határozzák meg.
Cél, mely el nem érhető soha… Bár kötelező törekedni rá! Valóban tökéletes helyzet, teljes elégedettség nem létezik, de ez nem is cél.
Talán a legésszerűbb megfogalmazás: elégedett az ügyfél, ha alapvetően azt kapja, amit szeretett volna. Ilyen esetben hiányérzete nincs, újravásárlási hajlandósága magas, aktív változtatási igénye nem merül fel.
Az a vállalkozás, amelyik ezt legfontosabb ügyfélkörénél elérte, képes arra, hogy a kapcsolatot tovább építse. Az elégedett ügyfélkörnek egy kis pluszt nyújtva szinte biztosra vehető, hogy az a csoport a cég jó hírét kelti, kötődik hozzá, lojális lesz irányába. Ez a “plusz” legtöbbször a kommunikációban, a kapcsolattartásban rejlik.
Ügyfél elégedettség mérés a sikerhez:
Fontos tisztázni, hogy az ügyfél-elégedettségi vizsgálatok olyan célt látnak el, és olyan lehetőséget biztosítanak a cégek számára, amely egy komplex megoldás a piaci pozíció megerősítésére. A cégek ezt az igazságot gyakran elfelejtik, és önmagában, egymástól szinte elkülönítetten kezelik az ISO által előírt elégedettség-vizsgálatokat és a marketing, illetve piaci intézkedéseket.
Az ügyfél-elégedettségi vizsgálat célja, hagy az ügyfelekben vállalkozásával kapcsolatosan kialakult szubjektív érzeteket, tapasztalatokat objektív tényekké, adatokká formálja, és következtetéseket, fejlesztési javaslatokat fogalmazzon meg. Fontos az ügyfél elégedettség mérés eredményeinek integrálása a folyamatba, s az így tapasztaltak megfelelő hasznosítása és kommunikálása.
Az ügyfél elégedettségi vizsgálatok számszerűsíthető — ezáltal összehasonlítható — formába hozzák az egyes ügyfelek szubjektív meglátásait, és lehetővé teszik a változások figyelemmel kísérését is.
Az a vállalkozás, amelyik tisztában van azzal, hogy ügyfelei elégedettségét mi, és milyen irányban befolyásolja, már versenyelőnyt szerzett konkurenseivel szemben.
Cím: 1097 Budapest, Vaskapu u. 24-26., 7624 Pécs, Őz u. 5.
Telefon: +36-20/988-80-88
© 2023 Alpha Quality - Minden jog fenntartva.